Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagają nieco innych instalacji gazowych niż klasyczne jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim. Nie są to instalacje uniwersalne tylko dedykowane (specjalnie opracowane pod kątem zasilania konkretnej jednostki napędowej). Główna różnica pomiędzy instalacjami uniwersalnymi do silników z pośrednim wtryskiem benzyny a dedykowanymi, do silników z wtryskiem bezpośrednim, polega na tym, że w tych ostatnich nie jest możliwe całkowite wyłączenie wtryskiwaczy benzynowych z uwagi na to, że znajdują się one w komorach spalania i są narażone na oddziaływanie bardzo wysokich temperatur. Dlatego sterownik instalacji gazowej do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny oprócz dawkowania do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów LPG w stanie gazowym (jak w klasycznej instalacji sekwencyjnej) uruchamia także wtryskiwacze benzynowe, realizując tzw. dotrysk benzyny. Przepływająca przez wtryskiwacze benzyna służy do chłodzenia i usuwania produktów spalania z ich końcówek tak, aby nie uległy one uszkodzeniu. Instalacje tego typu z uwagi na realizowanie dotrysku benzyny są nazywane dotryskowymi. Silnik w czasie pracy na LPG zużywa także niewielką ilość benzyny (zależną od charakteru eksploatacji samochodu).

Firma ALLTOP dysponuje rozległą wiedzą i doświadczeniem w zakresie montażu instalacji LPG w szerokiej gamie jednostek napędowych, w tym także do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. ALLTOP korzysta z dedykowanych instalacji LPG marki STAG (400 DPI), LANDI RENZO (OMEGAS DIRECT) i Lovato (Easy Fast Direct Injection). Coraz częściej sięga także po system NEVO-SKY DIRECT firmy KME.  Z jej wykorzystaniem do zasilania LPG można dostosować właściwie każdy silnik z wtryskiem bezpośrednim (FSI, TSI, TFSI, GDI, TGDI, DISI, JTS, Ecoboost czy Skyactiv), w którym zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne.

 

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres e-mail (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Marka i model (wymagane)

Pojemność silnika

Moc silnika KM lub KW

 

Rok produkcji

Paliwowy (benzynowy) układ zasilania

Kod silnika

W przypadku auta z bezpośrednim wtryskiem: TFSI, FSI, DISI, DIT podanie kodu silnika ułatwi dobór LPG. Kodu silnika należy szukać w bagażniku na białej naklejce przy kole zapasowym lub na bloku, pokrywie silnika.

Zapytanie

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie montażu oraz serwisu instalacji gazowych takich firm jak: